Combs la Ville

08-11-2014 16:46
Ik heb namens de KNGU meegedaan aan het Combs La Ville Toernooi op 8 en 9 november. Ik ben vrijdag samen met Mandy, Sering, Patrick, José en de fysio Bianca naar Frankrijk vertrokken om daar te trainen. Er stonden Gymnova toestellen en dat was wel even wennen. Op zaterdag begonnen we op vloer. Het ging goed tot ik bij mijn laatste serie 2,5 schroef een val had. Sprong ging super goed. Ik heb 2 sprongen gedaan om mij te kunnen kwalificeren voor de finale. Voor de 1e sprong had ik een 13.600 en voor de 2e een 13.900. Brug ging niet lekker en balk op zich wel oke maar met 1 val. We zijn met het team op een 8e plaats geëindigd. Na de wedstrijd zijn we naar het hotel gegaan en in de avond kreeg ik te horen dat ik de 3e hoogste score had gehaald op sprong. Yesss ik heb toestelfinale. 

https://www.turncentrumheerenveen.nl/nieuws/combs-la-ville-2014-11-10/

De volgende dag hebben we eerst een lekkere wandeling gemaakt. Het was mooi weer en om 15:00 uur begon mijn finale. Mijn eerste sprong, overslag hoek half, lukte goed en scorde een 13.767. Bij mijn tweede sprong, overslag hoek salto, had ik te weinig snelheid waardoor ik verkeerd landde (12.400). Bleeeh., Uiteindelijk een 6e plaats, jammer. We zijn direct vertrokken naar Heerenveen omdat wij tot dinsdag een Jong Oranje trainingsstage hadden.

De stage was erg leuk. We hebben hard getraind en hebben training gehad van de Amerikaanse topcoach Mary Lee Tracy . Ik vond haar heel motiverend. Ze bleef op ons in praten. Ze gaf ons 3 adviezen: werk hard (stop niet), heb een goede attitude, en  stel vooral geen grenzen 'the sky is the limit.' Zie foto Jan de Koning.

Ik heb weer onwijs leuke dagen achter de rug en kijk alweer uit naar de volgende stage.