EYOF kwalificatie 2013

24-05-2013 00:00

In juli van dit jaar vindt het Europees Jeugd Olympisch Festival / European Youth Olympic Festival (EYOF) plaats in Utrecht. Nederland mag maximaal drie turnsters afvaardigen. In totaal hebben zich 14 turnsters ingeschreven voor het kwalificatietraject. Vandaag doe ik mee met het eerste kwalificatiemoment in sporthal Welgelegen in Utrecht. Tijdens de wedstrijd stond de uitgangswaarde (de moeilijkheid van de oefeningen) centraal. De stabiliteit en uitvoering waren ondergeschikt. Mijn doel was om bij de beste 10 te komen.

Ik moest als eerste turnster starten op balk en het ging super goed, hierbij had ik mijn hoogste score van de dag (5,4).  Na 4 oefeningen stond ik op de 9e plaats slechts 0,2 punt achter op de nummer acht. De KNGU heeft jammergenoeg besloten om maar 8 turnsters het traject in te laten gaan. Jammer want ik had wel graag die ervaring willen opdoen en in het Zweedse Malmö mee gedaan aan het 'tweede kwalificatiemoment'.