Hamburg Gymnastics Cup

03-10-2014 00:00

Donderdag 2 oktober ben ik met mijn hele team vertrokken richting Hamburg. Daar heb ik meegedaan als team aan de Hamburg Gymnastics Cup. Dit is een internationaal toernooi en USA, Italië, Spanje, Duitsland, Groot Brittannië, Oostenrijk deden allemaal mee. Er waren in totaal 20 teams. Het was voor ons de eerste wedstrijd van het seizoen en we hadden er allemaal veel zin in. Vrijdag was de kwalificatie wedstrijd waarbij de 3 beste teams zich direct plaatsten voor de finale op zaterdag. Ik mocht sprong en vloer doen. We begonnen op sprong en ik deed een overslag hoek salto, score 13.500. Op vloer was mijn score 13.05. We eindigden met een score van 103,35 op de 2e plaats. Italie werd 1e en Spanje 3e :)

De finale op zaterdag was best spannend. We moesten echt ons best doen om die 2e plaats te veroveren. Mijn scores waren op sprong 13.30 en op vloer 13.25. Helaas was Italië sterker en van Spanje hebben we net gewonnen met 0,75 punten verschil ;) 
Na de wedstrijd zijn we met zijn allen naar het banket geweest, het was echt super leuk. We hebben gedanst en heel veel lol gehad. Het was ontzettend leuk om al die andere turnsters uit verschillende landen te ontmoeten. Hoop dat ik volgend jaar weer mee mag doen. Ik kijk in ieder geval terug op een super geslaagd en gezellig weekend. 

foto: Jörg Loheide, Kiel Kiki, Pilippo Tomasi, Ralf Homburg